Τηλ.Παραγγελίες: 2510 222 610

info@ekklisiastika-karamanlis.gr

  • Είσοδος
  • Λίστα επιθυμιών

Εκκλησιαστικά Καραμανλής †
  • Αρχική
  • Είδη εκκλησίας | Εξοπλισμός
    • Α έως Δ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Ακοίμητες Κανδήλες
      • Αναλόγια Εκκλησιαστικά
      • Ανθοδοχεία Εκκλησίας
      • Ανθοστήλες Εκκλησιαστικές
      • Αντίβαρα Εκκλησιαστικά
      • Αντιδωροθήκες
      • Απλίκες Εκκλησιαστικές
      • Αρτοφόριο
      • Αρτοφόριο επιστήθιο
      • Αυγά Στρουθοκαμήλου
      • Βάσεις ευαγγελίου
      • Βάσεις Λαμπάδων – Θυμιατών
      • Βάση Αρτοκλασίας
      • Βάση Εικόνας
      • Βάση Εσταυρωμένου
      • Βάση Κονταριών
      • Βάση Προσκομιδής
      • Εκκλησιαστικά Κολωνάκια Διαδρόμου
      • Δικεροτρίκερα
    • Δ έως Κ
      • Δίσκοι σταυροπροσκυνήσεως
      • Δισκοπότηρα
      • Δίσκος Αντιδώρου
      • Δωδεκάκερα
      • Εξάκερα Αγίας Τράπεζας
      • Εξαπτέρυγα
      • Εξάφωτα
      • Ειλητό – Αντιμήνσιο – Σεντόνι Αποκαθήλωσης
      • Επιτάφιος – Λυπητερά
      • Επτακάνδηλα
      • Επτάκερα
      • Επτάφωτος Λυχνία
      • Επιγονάτια Ιερατικά
      • Επιτάφιος Κεντητός
      • Ευαγγέλια
      • Ζέον
      • Ζώνη Μοναχική – Πόρπες
      • Θήκες για Ιερατική Στολή – Επιτραχήλιο
      • Θυμιατά εκκλησίας
      • Καλύμματα άγιου ποτήριου
      • Καντήλια Αγίας Τράπεζας
      • Καντήλια εκκλησίας
      • Καντηλόκουπες – Λουσέρνες
      • Καλύμματα Ευαγγελίου & Βάσεις Δικεροτρικέρων Σετ
      • Καπέλα Κληρικών
      • Κηροθήκες
    • Κ έως Μ
      • Κηροπήγια Εκκλησιαστικά
      • Κολυμπήθρες Αγιασμού
      • Κολυμπήθρες Βάπτισης
      • Κολώνιες
      • Κορδέλες Δικεροτρίκερων
      • Κορδέλες στολισμού
      • Κορδόνια – Φούντες Διαδρόμων
      • Κορώνες Γάμου & Στέφανα
      • Κουτιά
      • Κουτί Αποκέρων
      • Κουτί Εγκαινίων
      • Κουτί Προηγιασμένης
      • Κουτί Φιλοπτώχων
      • Κρεμάστρα Λαμπάδων
      • Λάβαρα
      • Λαμπαδοθήκες
      • Λειψανοθήκες
      • Λόγχες-Λαβίδες
      • Εκκλησιαστικά Μάκτρα
      • Μονόκερα
      • Μανικετόκουμπα Ιερατικά | Ρολόγια
      • Μανουάλια
      • Κεντητά Εκκλησιαστικά Μαξιλάρια Σουβέρ & Σουπλά
      • Μπράτσα ψαλτών
      • Μπακράτσια
      • Μοναχικά Σχήματα
      • Σφουγγάρια
      • Μυροδοχεία
    • Μ έως Ω
      • Μυρόστρα
      • Νάμα Εκκλησιαστικός Οίνος
      • Ντόλτσες Μνημοσύνου
      • Ντόλτσες Περιφοράς
      • Ομπρελοθήκες
      • Πατερίτσες & Μπαστούνια
      • Πεντάκερο
      • Πεντάφωτη Λυχνία
      • Πετσέτες Εκκλησιαστικές
      • Πολυέλαιοι
      • Πολυθρόνα
      • Προσκυνητάρι
      • Ραντιστήρια
      • Ριπίδια
      • Σημαίες
      • Στασίδια
      • Σταυρός Αγιασμού
      • Σταυρός ευλογίας
      • Σταυρός Λαβάρων
      • Σταυρός με Βάση
      • Σταυροί Επιστήθιοι – Εγκόλπια
      • Σελιδοδείκτες Ευαγγελίου
      • Τετρακάνδηλο
      • Τραπέζια
      • Τρίκερο
      • Τρίφωτη Λυχνία
      • Φανάρια Περιφοράς & Ψαλτών
      • Χαλιά Εκκλησιαστικά
      • Χερνιβόξεστο
      • Ψαλτήρια
  • Είδη σπιτιού
    • A έως Κ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Βραχιόλια
      • Διάφορα Πουγκιά
      • Θρησκευτικές Εικόνες
        • Ξύλινες
      • Καντήλια
        • Καντήλια Επιτραπέζια
        • Καντήλια Κρεμαστά
    • Κ έως Ρ
      • Κομποσχοίνια
      • Κρεμαστοί Σταυροί Αυτοκινήτων
      • Πετσετάκι Αντιδώρου
      • Πορτοφόλια
      • Πουγκιά Αντιδώρου
      • Ποτήρια – Καντηλόκουπες
      • Ρεσώ
    • Σ έως Ω
      • Σαπούνια Μοναστηριακά
      • Σταυροί
      • Σταυρός Κονταριού
      • Σταυροί λαιμού
      • Σφραγίδες προσφόρου
      • Τάματα
      • Φανάρια Διάφανα
      • Φελλοί
      • Φυλαχτά
  • Είδη μνημείου
    • Α έως Δ
      • Ανθοδοχεία Μνημείου
    • Ε έως Κ
      • Ηλεκτρικά κεριά
      • Θυμιατά μνημείων
      • Καντήλια μνημείων
      • Κορνίζες μνημείων
    • Λ έως Ω
      • Σταυροί μνημείων
  • Άρθρα
  • Για εμάς
  • Επισκευές
  • Καμπάνες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
    • English (Αγγλικά)
00,00€

Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος

Karamanlis
Νοέ 27, 2020 Άρθρα 0 Comment
Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος | Εκκλησιαστικά Καραμανλής †

Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος, ο Πρωτόκλητος

Ημερομηνία εορτής: 30/11

 

Ο Ανδρέας, ψαράς στο επάγγελμα και αδελφός του Αποστόλου Πέτρου, ήταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και τον πατέρα του τον έλεγαν Ιωνά. Επειδή κλήθηκε από τον Κύριο πρώτος στην ομάδα των μαθητών, ονομάστηκε πρωτόκλητος.

Ο Ανδρέας (μαζί με τον Ιωάννη τον ευαγγελιστή) υπήρξαν στην αρχή μαθητές του Ιωάννου του Προδρόμου. Κάποια μέρα μάλιστα, που βρισκόντουσαν στις όχθες του Ιορδάνη κι ο Πρόδρομος τους έδειξε τον Ιησού και τους είπε «ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου», οι δύο απλοϊκοί εκείνοι ψαράδες συγκινήθηκαν τόσο πολύ, που χωρίς κανένα δισταγμό κι επιφύλαξη αφήκαν αμέσως τον δάσκαλο τους κι ακολούθησαν τον Ιησού.

Η ιστορία της ζωής του Ανδρέα μέχρι την Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψη, υπήρξε σχεδόν ίδια με εκείνη των άλλων μαθητών. Μετά το σχηματισμό της πρώτης Εκκλησίας, ο Ανδρέας κήρυξε στη Βιθυνία, Εύξεινο Πόντο (μάλιστα ο Απόστολος, είναι ο ιδρυτής της Εκκλησίας του Βυζαντίου αφού εκεί εγκατέστησε πρώτο επίσκοπο, τον απόστολο Στάχυ (βλέπε 31 Οκτωβρίου) κι αυτού διάδοχος είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης), Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο. Τελικά, κατέληξε στην Αχαΐα.

Στην Αχαΐα, η διδασκαλία του καρποφόρησε και με τις προσευχές του θεράπευσε θαυματουργικά πολλούς ασθενείς. Έτσι, η χριστιανική αλήθεια είχε μεγάλες κατακτήσεις στο λαό της Πάτρας. Ακόμα και η Μαξιμίλλα, σύζυγος του ανθύπατου Αχαΐας Αιγεάτου, αφού τη θεράπευσε ο Απόστολος από τη βαρειά αρρώστια που είχε, πίστεψε στο Χριστό. Το γεγονός αυτό εκνεύρισε τον ανθύπατο και με την παρότρυνση ειδωλολατρών ιερέων συνέλαβε τον Ανδρέα και τον σταύρωσε σε σχήμα Χ. Έτσι, ο Απόστολος Ανδρέας παρέστησε τον εαυτό του στο Θεό «δόκιμον ἐργάτην» (Β΄ προς Τιμόθεον, 2: 15). Δηλαδή δοκιμασμένο και τέλειο εργάτη του Ευαγγελίου.

Οι χριστιανοί της Αχαΐας θρήνησαν βαθιά τον θάνατο του. Ο πόνος τους έγινε ακόμη πιο μεγάλος, όταν ο ανθύπατος Αιγεάτης αρνήθηκε να τους παραδώσει το άγιο λείψανο του, για να το θάψουν. Ο Θεός όμως οικονόμησε τα πράγματα. Την ίδια μέρα, που πέθανε ο άγιος, ο Αιγεάτης τρελάθηκε κι αυτοκτόνησε. Οι χριστιανοί τότε με τον επίσκοπο τους τον Στρατοκλή, πρώτο επίσκοπο των Πατρών, παρέλαβαν το σεπτό λείψανο και το ‘θαψαν με μεγάλες τιμές.

Αργότερα, όταν στον θρόνο του Βυζαντίου ανέβηκε ο Κωνστάντιος, που ήταν γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου, μέρος του ιερού λειψάνου μεταφέρθηκε από την πόλη των Πατρών στην Κωνσταντινούπολη και κατατέθηκε στον ναό των αγίων Αποστόλων «ένδον της Αγίας Τραπέζης». Η αγία Κάρα του Πρωτοκλήτου φαίνεται πως απέμεινε στην Πάτρα.

Όταν όμως οι Τούρκοι επρόκειτο να καταλάβουν την πόλη το 1460 μ.Χ., τότε ο Θωμάς Παλαιολόγος, αδελφός του τελευταίου αυτοκράτορας Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου και τελευταίος Δεσπότης του Μοριά, πήρε το πολύτιμο κειμήλιο και το μετέφερε στην Ιταλία. Εκεί, αφού το παρέλαβε ο Πάπας Πίος ο Β, το πολύτιμο κειμήλιο εναποτέθηκε στον ναό του αγίου Πέτρου της Ρώμης.

Τον Νοέμβριο του 1847 μ.Χ. ένας Ρώσος Πρίγκηπας, ο Ανδρέας Μουράβιεφ δώρησε στην πόλη της Πάτρας ένα τεμάχιο δακτύλου του χεριού του Αγίου. Ο Μουράβιεφ είχε λάβει το παραπάνω ιερό Λείψανο από τον Καλλίνικο, πρώην Επίσκοπο Μοσχονησίων, ο οποίος μόναζε τότε στο Άγιο Όρος.

Στην πόλη της Πάτρας, επανακομίσθηκαν και φυλάσσονται από την 26η Σεπτεμβρίου 1964 μ.Χ. η τιμία Κάρα του Αγίου και από την 19ην Ιανουαρίου 1980 μ.Χ. λείψανα του Σταυρού, του μαρτυρίου του. Η αγία Κάρα του Πρωτοκλήτου ύστερα από ενέργειες της Αρχιεπισκοπής Κύπρου μεταφέρθηκε και στην Κύπρο το 1967 μ.Χ. για μερικές μέρες κι εξετέθηκε σε ευλαβικό προσκύνημα.

Όπως αναφέρει μια Κυπριακή παράδοση, σε μια περιοδεία του, ο Απόστολος Ανδρέας, πήγε και στην Κύπρο. Το καράβι, που τον μετέφερε στην Αντιόχεια από την Ιόππη, λίγο πριν προσπεράσουν το γνωστό ακρωτήρι του αποστόλου Ανδρέα και τα νησιά, που είναι γνωστά με το όνομα Κλείδες, αναγκάστηκε να σταματήσει εκεί σ’ ένα μικρό λιμανάκι, γιατί κόπασε ο άνεμος. Τις μέρες αυτές της νηνεμίας τους έλειψε και το νερό. Ένα πρωί, που ο πλοίαρχος βγήκε στο νησί κι έψαχνε να βρει νερό, πήρε μαζί του και τον απόστολο. Δυστυχώς πουθενά νερό. Κάποια στιγμή, που έφτασαν στη μέση των δύο εκκλησιών, που υπάρχουν σήμερα, της παλαιάς και της καινούργιας, που ‘ναι κτισμένη λίγο ψηλότερα, ο άγιος γονάτισε μπροστά σ’ ένα κατάξερο βράχο και προσευχήθηκε να στείλει ο Θεός νερό. Ποθούσε το θαύμα, για να πιστέψουν όσοι ήταν εκεί στον Χριστό. Ύστερα σηκώθηκε, σφράγισε με το σημείο του Σταυρού τον βράχο και το θαύμα έγινε. Από τη ρίζα του βράχου βγήκε αμέσως μπόλικο νερό, που τρέχει μέχρι σήμερα μέσα σ’ ένα λάκκο της παλαιάς εκκλησίας κι απ’ εκεί προχωρεί και βγαίνει από μια βρύση κοντά στη θάλασσα. Είναι το γνωστό αγίασμα. Το ευλογημένο νερό, που τόσους ξεδίψασε, μα και τόσους άλλους, μυριάδες ολόκληρες, που το πήραν με πίστη δρόσισε και παρηγόρησε. Και πρώτα-πρώτα το τυφλό παιδί του καπετάνιου.

Ήταν κι αυτό ένα από τα πρόσωπα του καραβιού που μετέφερε ο πατέρας. Γεννήθηκε τυφλό και μεγάλωσε μέσα σε ένα συνεχές σκοτάδι. Ποτέ του δεν είδε το φως. Δένδρα, φυτά, ζώα αγωνιζόταν να τα γνωρίσει με το ψαχούλεμα. Εκείνη την ήμερα, όταν οι ναύτες γύρισαν με τα ασκιά γεμάτα νερό κι εξήγησαν τον τρόπο που το βρήκαν στο νησί, ένα φως γλυκιάς ελπίδας άναψε στην καρδιά του δύστυχου παιδιού. Μήπως το νερό αυτό, σκέφτηκε, που βγήκε από τον ξηρό βράχο ύστερα απ’ την προσευχή του παράξενου εκείνου συνεπιβάτη τους, θα μπορούσε να χαρίσει και σ’ αυτόν το φως του που ποθούσε; Αφού με θαυμαστό τρόπο βγήκε, θαύματα θα μπορούσε και να προσφέρει. Με τούτη την πίστη και τη βαθιά ελπίδα ζήτησε και το παιδί λίγο νερό. Διψούσε. Καιγόταν απ’ τη δίψα. Ο απόστολος, που ήταν εκεί, έσπευσε κι έδωσε στο παιδί ένα δοχείο γεμάτο από το δροσερό νερό. Όμως το παιδί προτίμησε, αντί να δροσίσει με το νερό τα χείλη του, να πλύνει πρώτα το πρόσωπο του. Και ω του θαύματος! Μόλις το δροσερό νερό άγγιξε τους βολβούς των ματιών του παιδιού, το παιδί άρχισε να βλέπει!

Κι ο απόστολος, που τον κοίταζαν όλοι με θαυμασμό, άρχισε να τους μιλά και να τους διδάσκει τη νέα θρησκεία. Το τέλος της ομιλίας πολύ καρποφόρο. Όσοι τον άκουσαν πίστεψαν και βαφτίστηκαν. Την αρχή έκανε ο καπετάνιος με το παιδί του, που πήρε και το όνομα Ανδρέας. Κι ύστερα όλοι οι άλλοι επιβάτες και μερικοί ψαράδες που ήσαν εκεί. Πίστεψαν όλοι στον Χριστό που τους κήρυξε ο απόστολος μας και βαφτίστηκαν. Φυσικά το θαύμα της θεραπείας του τυφλού παιδιού, ακολούθησαν κι άλλα, κι άλλα. Στο μεταξύ ο άνεμος άρχισε να φυσά και το καράβι ετοιμάστηκε για να συνεχίσει το ταξίδι του. Ο απόστολος, αφού κάλεσε κοντά του όλους εκείνους που πίστεψαν στον Χριστό και βαφτίστηκαν, τους έδωκε τις τελευταίες συμβουλές του και τους αποχαιρέτησε.

Αργότερα, μετά από χρόνια, κτίστηκε στον τόπο αυτόν που περπάτησε και άγιασε με την προσευχή, τα θαύματα και τον ιδρώτα του ο Πρωτόκλητος μαθητής, το μεγάλο μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα, που με τον καιρό είχε γίνει παγκύπριο προσκύνημα. Κάθε χρόνο χιλιάδες προσκυνητές απ’ όλα τα μέρη της Κύπρου, ορθόδοξοι και ετερόδοξοι κι αλλόθρησκοι ακόμη, συνέρεαν στο μοναστήρι, για να προσκυνήσουν τη θαυματουργό εικόνα του αποστόλου, να βαφτίσουν εκεί τα νεογέννητα παιδιά τους και να προσφέρουν τα δώρα τους, για να εκφράσουν τα ευχαριστώ και την ευγνωμοσύνη τους στον θείο απόστολο. Κολυμβήθρα Σιλωάμ ήταν η εκκλησία του για τους πονεμένους. Πλείστα όσα θαύματα γινόντουσαν εκεί σε όσους μετέβαιναν με πίστη αληθινή και συντριβή ψυχής.

 

 

 

Άγιος Ανδρέας ο Απόστολος
Άγιος Παράμονος και οι Τριακόσιοι Εβδομήντα Μάρτυρες που μαρτύρησαν μαζί μ’ αυτόνPrevious post
Προφήτης ΑββακούμNext post

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Όροι χρήσης
  • Τρόποι αποστολής
  • Τρόποι πληρωμής
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Αρχική
  • Για εμάς
  • Άρθρα
  • Επικοινωνία

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

  • Ο λογαριασμός μου
  • Το καλάθι μου
  • Η Λίστα επιθυμιών μου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • info@ekklisiastika-karamanlis.gr
  • Σπετσών 4, Καβάλα
    65302, Ελλάδα
  • Τηλέφωνο: 2510 222 610
facebook
ekklisiastika-karamanlis.gr
ekklisiastika-karamanlis.gr | Ευρωπαϊκή Ένωση | Greek
  • Ελληνικά
  • English (Αγγλικά)