Τηλ.Παραγγελίες: 2510 222 610

info@ekklisiastika-karamanlis.gr

  • Είσοδος
  • Λίστα επιθυμιών

Εκκλησιαστικά Καραμανλής †
  • Αρχική
  • Είδη εκκλησίας | Εξοπλισμός
    • Α έως Δ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Ακοίμητες Κανδήλες
      • Αναλόγια Εκκλησιαστικά
      • Ανθοδοχεία Εκκλησίας
      • Ανθοστήλες Εκκλησιαστικές
      • Αντίβαρα Εκκλησιαστικά
      • Αντιδωροθήκες
      • Απλίκες Εκκλησιαστικές
      • Αρτοφόριο
      • Αρτοφόριο επιστήθιο
      • Αυγά Στρουθοκαμήλου
      • Βάσεις ευαγγελίου
      • Βάσεις Λαμπάδων – Θυμιατών
      • Βάση Αρτοκλασίας
      • Βάση Εικόνας
      • Βάση Εσταυρωμένου
      • Βάση Κονταριών
      • Βάση Προσκομιδής
      • Εκκλησιαστικά Κολωνάκια Διαδρόμου
      • Δικεροτρίκερα
    • Δ έως Κ
      • Δίσκοι σταυροπροσκυνήσεως
      • Δισκοπότηρα
      • Δίσκος Αντιδώρου
      • Δωδεκάκερα
      • Εξάκερα Αγίας Τράπεζας
      • Εξαπτέρυγα
      • Εξάφωτα
      • Ειλητό – Αντιμήνσιο – Σεντόνι Αποκαθήλωσης
      • Επιτάφιος – Λυπητερά
      • Επτακάνδηλα
      • Επτάκερα
      • Επτάφωτος Λυχνία
      • Επιγονάτια Ιερατικά
      • Επιτάφιος Κεντητός
      • Ευαγγέλια
      • Ζέον
      • Ζώνη Μοναχική – Πόρπες
      • Θήκες για Ιερατική Στολή – Επιτραχήλιο
      • Θυμιατά εκκλησίας
      • Καλύμματα άγιου ποτήριου
      • Καντήλια Αγίας Τράπεζας
      • Καντήλια εκκλησίας
      • Καντηλόκουπες – Λουσέρνες
      • Καλύμματα Ευαγγελίου & Βάσεις Δικεροτρικέρων Σετ
      • Καπέλα Κληρικών
      • Κηροθήκες
    • Κ έως Μ
      • Κηροπήγια Εκκλησιαστικά
      • Κολυμπήθρες Αγιασμού
      • Κολυμπήθρες Βάπτισης
      • Κολώνιες
      • Κορδέλες Δικεροτρίκερων
      • Κορδέλες στολισμού
      • Κορδόνια – Φούντες Διαδρόμων
      • Κορώνες Γάμου & Στέφανα
      • Κουτιά
      • Κουτί Αποκέρων
      • Κουτί Εγκαινίων
      • Κουτί Προηγιασμένης
      • Κουτί Φιλοπτώχων
      • Κρεμάστρα Λαμπάδων
      • Λάβαρα
      • Λαμπαδοθήκες
      • Λειψανοθήκες
      • Λόγχες-Λαβίδες
      • Εκκλησιαστικά Μάκτρα
      • Μονόκερα
      • Μανικετόκουμπα Ιερατικά | Ρολόγια
      • Μανουάλια
      • Κεντητά Εκκλησιαστικά Μαξιλάρια Σουβέρ & Σουπλά
      • Μπράτσα ψαλτών
      • Μπακράτσια
      • Μοναχικά Σχήματα
      • Σφουγγάρια
      • Μυροδοχεία
    • Μ έως Ω
      • Μυρόστρα
      • Νάμα Εκκλησιαστικός Οίνος
      • Ντόλτσες Μνημοσύνου
      • Ντόλτσες Περιφοράς
      • Ομπρελοθήκες
      • Πατερίτσες & Μπαστούνια
      • Πεντάκερο
      • Πεντάφωτη Λυχνία
      • Πετσέτες Εκκλησιαστικές
      • Πολυέλαιοι
      • Πολυθρόνα
      • Προσκυνητάρι
      • Ραντιστήρια
      • Ριπίδια
      • Σημαίες
      • Στασίδια
      • Σταυρός Αγιασμού
      • Σταυρός ευλογίας
      • Σταυρός Λαβάρων
      • Σταυρός με Βάση
      • Σταυροί Επιστήθιοι – Εγκόλπια
      • Σελιδοδείκτες Ευαγγελίου
      • Τετρακάνδηλο
      • Τραπέζια
      • Τρίκερο
      • Τρίφωτη Λυχνία
      • Φανάρια Περιφοράς & Ψαλτών
      • Χαλιά Εκκλησιαστικά
      • Χερνιβόξεστο
      • Ψαλτήρια
  • Είδη σπιτιού
    • A έως Κ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Βραχιόλια
      • Διάφορα Πουγκιά
      • Θρησκευτικές Εικόνες
        • Ξύλινες
      • Καντήλια
        • Καντήλια Επιτραπέζια
        • Καντήλια Κρεμαστά
    • Κ έως Ρ
      • Κομποσχοίνια
      • Κρεμαστοί Σταυροί Αυτοκινήτων
      • Πετσετάκι Αντιδώρου
      • Πορτοφόλια
      • Πουγκιά Αντιδώρου
      • Ποτήρια – Καντηλόκουπες
      • Ρεσώ
    • Σ έως Ω
      • Σαπούνια Μοναστηριακά
      • Σταυροί
      • Σταυρός Κονταριού
      • Σταυροί λαιμού
      • Σφραγίδες προσφόρου
      • Τάματα
      • Φανάρια Διάφανα
      • Φελλοί
      • Φυλαχτά
  • Είδη μνημείου
    • Α έως Δ
      • Ανθοδοχεία Μνημείου
    • Ε έως Κ
      • Ηλεκτρικά κεριά
      • Θυμιατά μνημείων
      • Καντήλια μνημείων
      • Κορνίζες μνημείων
    • Λ έως Ω
      • Σταυροί μνημείων
  • Άρθρα
  • Για εμάς
  • Επισκευές
  • Καμπάνες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
    • English (Αγγλικά)
00,00€

Άγιος Χριστόφορος ο Μεγαλομάρτυρας

Karamanlis
Μάι 8, 2020 Άρθρα 0 Comment
Άγιος Χριστόφορος ο Μεγαλομάρτυρας | Εκκλησιαστικά Καραμανλής †

Άγιος Χριστόφορος ο Μεγαλομάρτυρας

Ημερομηνία εορτής: 09/05

 

Ο Άγιος Μεγαλομάρτυς Χριστόφορος καταγόταν από ημιβάρβαρη φυλή και ονομαζόταν Ρεμπρόβος, που σημαίνει αδόκιμος, αποδοκιμασμένος, κολασμένος. Πιθανότατα έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.), όταν στην Αντιόχεια Επίσκοπος ήταν ο Άγιος Ιερομάρτυς Βαβύλας (τιμάται 4 Σεπτεμβρίου).

Ο Άγιος ως προς την εξωτερική εμφάνιση ήταν τόσο πολύ άσχημος, γι’ αυτό και αποκαλείτο «κυνοπρόσωπος».

Η μεταστροφή του στον Χριστό έγινε με τρόπο θαυμαστό. Συνελήφθη αιχμάλωτος σε μάχη, που διεξήγαγε το έθνος του με τα Ρωμαϊκά αυτοκρατορικά στρατεύματα. Κατατάγηκε στις Ρωμαϊκές λεγεώνες και πολέμησε κατά των Περσών, επί Γορδίου και Φιλίππου.

Όταν ήταν ακόμη κατειχούμενος, για να ευχαριστήσει τον Χριστό, εγκαταστάθηκε σε επικίνδυνη δίοδο ποταμού και μετέφερε δωρεάν επί των ώμων του εκείνους που επιθυμούσαν να διέλθουν τον ποταμό. Μια μέρα παρουσιάσθηκε προς αυτόν μικρό παιδί, το οποίο τον παρακάλεσε να τον περάσει στην απέναντι όχθη. Ο Ρεμπρόβος πρόθυμα το έθεσε επί των ώμων του και στηριζόμενος επί της ράβδου του εισήλθε στον ποταμό. Όσο όμως προχωρούσε, τόσο το βάρος του παιδιού αυξανόταν, ώστε με μεγάλο κόπο κατόρθωσε να φθάσει στην απέναντι όχθη. Μόλις έφθασε στον προορισμό του, κατάκοπος είπε στο παιδί ότι και όλο τον κόσμο να σήκωνε δεν θα ήταν τόσο βαρύς. Το παιδί του απάντησε: «Μην απορείς, διότι δεν μετέφερες μόνο τον κόσμο όλο, αλλά και τον πλάσαντα αυτόν. Είμαι Εκείνος στην υπηρεσία του Οποίου έθεσες τις δυνάμεις σου και σε απόδειξη αυτού φύτεψε το ραβδί σου και αύριο θα έχει βλαστήσει», και αμέσως εξαφανίσθηκε. Ο Ρεμπρόβος φύτεψε την ράβδο και την επομένη την βρήκε πράγματι να έχει βλαστήσει. Μετά το περιστατικό αυτό βαπτίσθηκε Χριστιανός από τον Άγιο Ιερομάρτυρα Βαβύλα, ο οποίος τον μετονόμασε σε Χριστόφορο. Η άκτιστη θεία Χάρη, που έλαβε την ώρα του βαπτίσματος και του Χρίσματος, μεταμόρφωσε όλη του την ύπαρξη. Και αυτή ακόμα η δύσμορφη όψη του φαινόταν φωτεινότερη και ομορφότερη.

Στην Ορθόδοξη αγιογραφία ο Άγιος εικονίζεται να μεταφέρει στον ώμο του τον Χριστό. Εξ’ αφορμής ίσως του γεγονότος αυτού θεωρείται προστάτης των οδηγών και στο Μικρόν Ευχολόγιον και συγκεκριμένα στην Ακολουθία «επί ευλογήσει νέου οχήματος» υπάρχει, πρώτο στη σειρά, το απολυτίκιό του.

Κατά τον τότε εναντίον των Χριστιανών διωγμό, λίγο μετά την βάπτισή του, είδε Χριστιανούς να κακοποιούνται από τους ειδωλολάτρες. Από αγανάκτηση επενέβη και έκανε δριμύτατες παρατηρήσεις προς αυτούς, διέφυγε δε τη σύλληψη χάρη στο γιγαντιαίο του παράστημα και την ηράκλεια δύναμή του. Καταγγέλθηκε όμως στον αυτοκράτορα και διατάχθηκε η σύλληψή του. Για τον σκοπό αυτό απεστάλησαν διακόσιοι στρατιώτες. Αυτοί, αφού ερεύνησαν σε διάφορα μέρη, τον βρήκαν κατά την στιγμή την οποία ετοιμαζόταν να γευματίσει ένα κομμάτι ξερό ψωμί. Κατάκοποι οι στρατιώτες και πεινασμένοι ζήτησαν από τον Άγιο Χριστόφορο να τους δώσει να φάγουν και ως αντάλλαγμα του υποσχέθηκαν ότι δεν θα τον κακομεταχειρίζονταν. Ένας από τους στρατιώτες, βλέποντας ότι πλην του ξερού άρτου δεν υπήρχε καμία άλλη τροφή, ειρωνευόμενος τον Χριστόφορο, του είπε ότι ευχαρίστως θα γινόταν Χριστιανός, εάν είχε την δύναμη να τους χορτάσει όλους με το κομμάτι εκείνο του άρτου. Τότε ο Άγιος, αφού γονάτισε, άρχισε να παρακαλεί τον Χριστό να πολλαπλασιάσει το κομμάτι εκείνο του άρτου, όπως πολλαπλασίασε τους πέντε άρτους στην έρημο, για να χορτάσουν οι πεινώντες στρατιώτες και να φωτισθούν στην αναγνώριση και ομολογία Αυτού. Η παράκληση του Αγίου εισακούσθηκε και το τεμάχιο του άρτου πολλαπλασιάσθηκε. Βλέποντας οι στρατιώτες το θαύμα αυτό, προσέπεσαν στα πόδια του Αγίου και τον παρακαλούσαν να τους γνωρίσει καλύτερα τον Θεό του. Ο Άγιος εξέθεσε με απλότητα τη Χριστιανική διδασκαλία και αφού όλοι εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν Χριαστιανοί, τους οδήγησε προς τον Επίσκοπο Αντιοχείας Βαβύλα, ο οποίος, αφού τους κατήχησε, τους βάπτισε. Όταν ο αυτοκράτορας Δέκιος πληροφορήθηκε το γεγονός, τους μεν στρατιώτες συνέλαβε και αποκεφάλισε, τον δε Χριστόφορο προσπάθησε με υποσχέσεις και κολακείες να μεταπείσει, αλλά οι προσπάθειές του προσέκρουσαν στην επίμονη άρνηση αυτού. Κατόπιν τούτου έστειλε προς αυτόν δύο διεφθαρμένες γυναίκες, την Ακυλίνα και την Καλλινίκη, ελπίζοντας ότι με τα θέλγητρά τους θα τον σαγήνευαν και θα τον παρέσυραν. Οι δύο γυναίκες, αφού άκουσαν την προτροπή του Αγίου, για να επανέλθουν στον δρόμο της αγνότητας και της αρετής, έγιναν Χριστιανές και, αφού παρουσιάσθηκαν ενώπιον του αυτοκράτορα Δεκίου, ομολόγησαν τον Χριστό. Γι’ αυτό και βρήκαν μαρτυρικό θάνατο.

Στη συνέχεια ο Άγιος Χριστόφορος υποβλήθηκε σε φρικτά βασανιστήρια και τέλος υπέστη τον δι’ αποκεφαλισμού θάνατο το 251 μ.Χ.

Η Σύναξη αυτού ετελείτο στο Μαρτύριο αυτού κοντά στο ναό του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου στο Κυπαρίσσιον και στο ναό του Αγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου, πλησίον της Αγίας Ευφημίας των Ολυβρίου.

Σημείωση: Το δίστιχο του Αγίου Χριστοφόρου (όπως και τους περισσότερους ιαμβικούς στίχους που διαβάζετε) τους έχει γράψει ο Xριστόφορος ο Πατρίκιος. Γι’ αυτό και το δίστιχο του ξεκινάει (σε μετάφραση): «εγώ σε ξέρω Xριστοφόρον συνώνυμόν μου…..»

 

Άγιος Χριστόφορος ο Μεγαλομάρτυρας
Προφήτης ΗσαΐαςPrevious post
Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: Να εξομολογήσθε τους λογισμούς σας σε δοκιμασμένους ΠνευματικούςNext post

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Όροι χρήσης
  • Τρόποι αποστολής
  • Τρόποι πληρωμής
  • Πολιτική Απορρήτου

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Αρχική
  • Για εμάς
  • Άρθρα
  • Επικοινωνία

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

  • Ο λογαριασμός μου
  • Το καλάθι μου
  • Η Λίστα επιθυμιών μου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • info@ekklisiastika-karamanlis.gr
  • Σπετσών 4, Καβάλα
    65302, Ελλάδα
  • Τηλέφωνο: 2510 222 610
facebook
ekklisiastika-karamanlis.gr
ekklisiastika-karamanlis.gr | Ευρωπαϊκή Ένωση | Greek
  • Ελληνικά
  • English (Αγγλικά)