Τηλ.Παραγγελίες: 2510 222 610

info@ekklisiastika-karamanlis.gr

  • Είσοδος
  • Λίστα επιθυμιών

Εκκλησιαστικά Καραμανλής †
  • Αρχική
  • Είδη εκκλησίας | Εξοπλισμός
    • Α έως Δ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Ακοίμητες Κανδήλες
      • Αναλόγια Εκκλησιαστικά
      • Ανθοδοχεία Εκκλησίας
      • Ανθοστήλες Εκκλησιαστικές
      • Αντίβαρα Εκκλησιαστικά
      • Αντιδωροθήκες
      • Απλίκες Εκκλησιαστικές
      • Αρτοφόριο
      • Αρτοφόριο επιστήθιο
      • Αυγά Στρουθοκαμήλου
      • Βάσεις ευαγγελίου
      • Βάσεις Λαμπάδων – Θυμιατών
      • Βάση Αρτοκλασίας
      • Βάση Εικόνας
      • Βάση Εσταυρωμένου
      • Βάση Κονταριών
      • Βάση Προσκομιδής
      • Εκκλησιαστικά Κολωνάκια Διαδρόμου
      • Δικεροτρίκερα
    • Δ έως Κ
      • Δίσκοι σταυροπροσκυνήσεως
      • Δισκοπότηρα
      • Δίσκος Αντιδώρου
      • Δωδεκάκερα
      • Εξάκερα Αγίας Τράπεζας
      • Εξαπτέρυγα
      • Εξάφωτα
      • Ειλητό – Αντιμήνσιο – Σεντόνι Αποκαθήλωσης
      • Επιτάφιος – Λυπητερά
      • Επτακάνδηλα
      • Επτάκερα
      • Επτάφωτος Λυχνία
      • Επιγονάτια Ιερατικά
      • Επιτάφιος Κεντητός
      • Ευαγγέλια
      • Ζέον
      • Ζώνη Μοναχική – Πόρπες
      • Θήκες για Ιερατική Στολή – Επιτραχήλιο
      • Θυμιατά εκκλησίας
      • Καλύμματα άγιου ποτήριου
      • Καντήλια Αγίας Τράπεζας
      • Καντήλια εκκλησίας
      • Καντηλόκουπες – Λουσέρνες
      • Καλύμματα Ευαγγελίου & Βάσεις Δικεροτρικέρων Σετ
      • Καπέλα Κληρικών
      • Κηροθήκες
    • Κ έως Μ
      • Κηροπήγια Εκκλησιαστικά
      • Κολυμπήθρες Αγιασμού
      • Κολυμπήθρες Βάπτισης
      • Κολώνιες
      • Κορδέλες Δικεροτρίκερων
      • Κορδέλες στολισμού
      • Κορδόνια – Φούντες Διαδρόμων
      • Κορώνες Γάμου & Στέφανα
      • Κουτιά
      • Κουτί Αποκέρων
      • Κουτί Εγκαινίων
      • Κουτί Προηγιασμένης
      • Κουτί Φιλοπτώχων
      • Κρεμάστρα Λαμπάδων
      • Λάβαρα
      • Λαμπαδοθήκες
      • Λειψανοθήκες
      • Λόγχες-Λαβίδες
      • Εκκλησιαστικά Μάκτρα
      • Μονόκερα
      • Μανικετόκουμπα Ιερατικά | Ρολόγια
      • Μανουάλια
      • Κεντητά Εκκλησιαστικά Μαξιλάρια Σουβέρ & Σουπλά
      • Μπράτσα ψαλτών
      • Μπακράτσια
      • Μοναχικά Σχήματα
      • Σφουγγάρια
      • Μυροδοχεία
    • Μ έως Ω
      • Μυρόστρα
      • Νάμα Εκκλησιαστικός Οίνος
      • Ντόλτσες Μνημοσύνου
      • Ντόλτσες Περιφοράς
      • Ομπρελοθήκες
      • Πατερίτσες & Μπαστούνια
      • Πεντάκερο
      • Πεντάφωτη Λυχνία
      • Πετσέτες Εκκλησιαστικές
      • Πολυέλαιοι
      • Πολυθρόνα
      • Προσκυνητάρι
      • Ραντιστήρια
      • Ριπίδια
      • Σημαίες
      • Στασίδια
      • Σταυρός Αγιασμού
      • Σταυρός ευλογίας
      • Σταυρός Λαβάρων
      • Σταυρός με Βάση
      • Σταυροί Επιστήθιοι – Εγκόλπια
      • Σελιδοδείκτες Ευαγγελίου
      • Τετρακάνδηλο
      • Τραπέζια
      • Τρίκερο
      • Τρίφωτη Λυχνία
      • Φανάρια Περιφοράς & Ψαλτών
      • Χαλιά Εκκλησιαστικά
      • Χερνιβόξεστο
      • Ψαλτήρια
  • Είδη σπιτιού
    • A έως Κ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Βραχιόλια
      • Διάφορα Πουγκιά
      • Θρησκευτικές Εικόνες
        • Ξύλινες
      • Καντήλια
        • Καντήλια Επιτραπέζια
        • Καντήλια Κρεμαστά
    • Κ έως Ρ
      • Κομποσχοίνια
      • Κρεμαστοί Σταυροί Αυτοκινήτων
      • Πετσετάκι Αντιδώρου
      • Πορτοφόλια
      • Πουγκιά Αντιδώρου
      • Ποτήρια – Καντηλόκουπες
      • Ρεσώ
    • Σ έως Ω
      • Σαπούνια Μοναστηριακά
      • Σταυροί
      • Σταυρός Κονταριού
      • Σταυροί λαιμού
      • Σφραγίδες προσφόρου
      • Τάματα
      • Φανάρια Διάφανα
      • Φελλοί
      • Φυλαχτά
  • Είδη μνημείου
    • Α έως Δ
      • Ανθοδοχεία Μνημείου
    • Ε έως Κ
      • Ηλεκτρικά κεριά
      • Θυμιατά μνημείων
      • Καντήλια μνημείων
      • Κορνίζες μνημείων
    • Λ έως Ω
      • Σταυροί μνημείων
  • Άρθρα
  • Για εμάς
  • Επισκευές
  • Καμπάνες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
    • English (Αγγλικά)
00,00€

Κυριακή της Σαμαρείτιδος

Karamanlis
Μάι 16, 2020 Άρθρα 0 Comment
Κυριακή της Σαμαρείτιδος | Εκκλησιαστικά Καραμανλής †

Κυριακή της Σαμαρείτιδος

Εορτάζει 28 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.

 

Έρχεται ο Κύριος σε μια πόλη της Σαμάρειας που λέγεται Σιχάρ. (Σαμάρεια ονομάσθηκε η πόλη που έκτισε το 880 π.Χ. ο βασιλιάς του Ισραήλ, Αμβρί, έπειτα το όρος Σομόρ που ήταν η ακρόπολή της και τέλος όλο το βόρειο βασίλειο του Ισραήλ, που καταλύθηκε από τους Ασσυρίους το 721 π.Χ. και ο ηγεμόνας τους εγκατέστησε εκεί εθνικούς από πολλά μέρη).

Εκεί ήταν η πηγή του Ιακώβ, το πηγάδι που εκείνος είχε ανοίξει. Κουρασμένος ο Κύριος από την οδοιπορία κάθισε μόνος του δίπλα από το πηγάδι και κάτω αφελώς, γιατί οι μαθητές του πήγαν να αγοράσουν τροφές. Έρχεται εκεί μια γυναίκα από τη Σαμάρεια να πάρει νερό και ο Κύριος διψώντας ως άνθρωπος, της ζήτησε νερό.

Αυτή αντελήφθηκε από την εμφάνισή του ότι ήταν Ιουδαίος και θαύμασε πως ένας Ιουδαίος ζητά νερό από την εθνική Σαμαρείτιδα. Αν γνώριζες, της είπε, τη δωρεά του Θεού, ποιός είναι αυτός που σου ζητά να πιεί νερό, εσύ θα του ζητούσες και θα σου έδινε ζωντανό νερό. Ο Κύριος επιβεβαίωσε ότι αν γνώριζε θα γινόταν μέτοχος πραγματικά ζωντανού νερού, όπως έπραξε και απόλαυσε αργότερα όταν το έμαθε, ενώ το συνέδριο των Ιουδαίων που έμαθαν σαφώς, έπειτα εσταύρωσαν τον Κύριο της δόξης. Δωρεά του Θεού είναι, επειδή θεωρεί αγαπητούς όλους ακόμα και τους μισητούς από του Ιουδαίους εθνικούς και προσφέρει τον εαυτό του και καθιστά τους πιστούς σκεύη δεκτικά της Θεότητός του.

Η Σαμαρείτιδα δεν κατάλαβε το μεγαλείο του ζωντανού νερού, απορεί που θα βρεί νερό χωρίς κουβά σε ένα βαθύ πηγάδι. Έπειτα επιχειρεί να τον συγκρίνει με τον Ιακώβ, που τον αποκαλεί πατέρα, εξυμνώντας το γένος από το τόπο και εξαίρει το νερό με τη σκέψη ότι δεν μπορεί να βρεθεί καλύτερο. Όταν όμως άκουσε ότι το «νερό που θα σου δώσω» θα γίνει πηγή που τρέχει προς αιώνια ζωή, άφησε λόγο ψυχής που ποθεί και οδηγείται προς τη πίστη και ζήτησε να το λάβει για να μη ξαναδιψήσει. Ο Κύριος θέλοντας να αποκαλύπτεται λίγο λίγο, της λέγει να φωνάξει τον άνδρα της, γνωρίζοντάς της πόσους άνδρες είχε και αυτόν που έχει τώρα δεν είναι δικός της. Εκείνη όμως δεν στενοχωρείται από τον έλεγχο, αλλά αμέσως καταλαβαίνει ότι ο Κύριος είναι προφήτης και του ζητά εξηγήσεις σε ψηλά ζητήματα.

Βλέπετε πόση είναι η μακροθυμία και η φιλομάθεια αυτής της γυναίκας; Πόση συλλογή και γνώση είχε στη διάνοιά της, πόση γνώση της θεόπνευστης Γραφής; Και αμέσως τον ρωτά που πρέπει να λατρεύεται σωστά ο Θεός, εδώ σ’ αυτό το τόπο ή στα Ιεροσόλυμα; Και τότε παίρνει τη απάντηση, ότι έρχεται η ώρα οπότε ούτε στο όρος αυτό ούτε στα Ιεροσόλυμα θα προσκυνήτε τον Πατέρα. Της γνωρίζει μάλιστα ότι η σωτηρία είναι από τους Ιουδαίους, δεν είπε θα είναι, στο μέλλον, γιατί ήταν αυτός ο ίδιος. Έρχεται ώρα και είναι τώρα που οι αληθινοί προσκυνητές θα προσκυνούν το Πατέρα κατα Πνεύμα και αλήθεια.

Γιατί ο ύψιστος και προσκυνητός Πατέρας, είναι Πατέρας αυτοαληθείας, δηλαδή του μονογενούς Υιού και έχει Πνεύμα αληθείας, το Πνεύμα το άγιο και αυτοί που τον προσκυνούν, το πράττουν έτσι διότι ενεργούνται δι’ αυτών. Ο Κύριος απομακρύνει κάθε σωματική έννοια τόπο και προσκύνηση, λέγοντας: «Πνεύμα ο Θεός και αυτοί που τον προσκυνούν πρέπει να τον προσκυνούν κατα Πνεύμα και αλήθεια». Ως πνεύμα που είναι ο Θεός είναι ασώματος, το δε ασώματο δεν ευρίσκεται σε τόπο ούτε περιγράφεται με τοπικά όρια. Ως ασώματος ο Θεός δεν είναι πουθενά, ως Θεός δε είναι παντού, ως συνέχων και περιέχων το πάν.

Παντού είναι ο Θεός όχι μόνο εδώ στη γη αλλά και υπεράνω της γης, Πατήρ ασώματος και κατά τον χρόνο και σε τόπο αόριστος.

Βέβαια και η ψυχή και ο άγγελος είναι ασώματα, δεν είναι όμως σε τόπο, αλλά δεν είναι και παντού, γιατί δεν συνέχουν το σύμπαν αλλά αυτά έχουν ανάγκη του συνέχοντος.

Η Σαμαρείτιδα καθώς άκουσε από το Χριστό αυτά τα εξαίσια και θεοπρεπή λόγια, αναπτερωμένη, μνημονεύει τον προσδοκώμενο και ποθούμενο Μεσσία, τον λεγόμενο Χριστό που όταν έρθει θα μας τα διδάξει όλα. Βλέπετε πως ήταν ετοιμότατη για την πίστη; Από που θα γνώριζε τούτο, αν δεν είχε μελετήσει τα προφητικά βιβλία με πολλή σύνεση; Έτσι προλαβαίνει περί του Χριστού ότι θα διδάξει όλη την αλήθεια. Μόλις την είδε ο Κύριος τόσο θερμή της λέγει απροκάλυπτα: Εγώ είμαι ο Χριστός, που σου μιλώ. Εκείνη γίνεται αμέσως εκλεκτή ευαγγελίστρια και αφήνοντας τη υδρία και το σπίτι της τρέχει και παρασύρει όλους τους Σαμαρείτες πρός το Χριστό και αργότερα με τον υπόλοιπο φωτοειδή βίο της (ως Αγία Φωτεινή) σφραγίζει με το μαρτύριο την αγάπη της προς τον Κύριο.

(Απόσπασμα ομιλίας του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

 

 

 

 

Κυριακή της Σαμαρείτιδος
Όσιος Θεόδωρος ο ΗγιασμένοςPrevious post
Άγιοι Πέτρος, Διονύσιος, Ανδρέας, Παύλος, Χριστίνα, Ηράκλειος, Παυλίνος και Βενέδιμος οι ΜάρτυρεςNext post

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Όροι χρήσης
  • Τρόποι αποστολής
  • Τρόποι πληρωμής
  • Πολιτική Απορρήτου

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Αρχική
  • Για εμάς
  • Άρθρα
  • Επικοινωνία

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

  • Ο λογαριασμός μου
  • Το καλάθι μου
  • Η Λίστα επιθυμιών μου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • info@ekklisiastika-karamanlis.gr
  • Σπετσών 4, Καβάλα
    65302, Ελλάδα
  • Τηλέφωνο: 2510 222 610
facebook
ekklisiastika-karamanlis.gr
ekklisiastika-karamanlis.gr | Ευρωπαϊκή Ένωση | Greek
  • Ελληνικά
  • English (Αγγλικά)