Τηλ.Παραγγελίες: 2510 222 610

info@ekklisiastika-karamanlis.gr

  • Είσοδος
  • Λίστα επιθυμιών
Εκκλησιαστικά Καραμανλής †
  • Αρχική
  • Είδη εκκλησίας
    • Α έως Δ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Ακοίμητες Κανδήλες
      • Ανθοδοχεία
      • Αναλόγια
      • Ανθοστήλες
      • Αντίβαρα
      • Αντιδωροθήκες
      • Απλίκες
      • Αρτοφόριο
      • Αρτοφόριο επιστήθιο
      • Αυγά Στρουθοκαμήλου
      • Βάσεις ευαγγελίου
      • Βάσεις Λαμπάδων – Θυμιατών
      • Βάση Αρτοκλασίας
      • Βάση Εικόνας
      • Βάση Εσταυρωμένου
      • Βάση Κονταριών
      • Βάση Προσκομιδής
      • Διάδρομοι
      • Δικεροτρίκερα
    • Δ έως Κ
      • Δίσκοι σταυροπροσκυνήσεως
      • Δισκοπότηρα
      • Δίσκος Αντιδώρου
      • Δωδεκάκερο
      • Εξάκερα Αγ. Τραπέζης
      • Εξαπτέρυγα
      • Εξάφωτο
      • Ειλητό – Αντιμήνσιο – Σεντόνι Αποκαθήλωσης
      • Επιτάφιος – Λυπητερά
      • Επτακάνδηλα
      • Επτάκερα
      • Επτάφωτος Λυχνία
      • Επιγονάτια
      • Επιτάφιος Κεντητός
      • Ευαγγέλια
      • Ζέον
      • Ζώνη Μοναχική/Πόρπες
      • Θήκες Για Ιερατική Στολή – Επιτραχήλιο
      • Θυμιατά εκκλησίας
      • Καλύμματα άγιου ποτήριου
      • Κανδήλες Αγίας Τραπέζης
      • Καντήλια εκκλησίας
      • Καντηλόκουπες – Λουσέρνες
      • Καλύμματα Ευαγγελίου και Βάσεις Δικεροτρικέρων Σετ
      • Καπέλα Κληρικών
      • Κηροθήκες
    • Κ έως Μ
      • Κηροπήγια Εκκλησιαστικά
      • Κολυμβήθρες αγιασμού
      • Κολυμβήθρες βαπτίσεως
      • Κολώνιες
      • Κορδέλες στολισμού/Δικεροτρίκερων
      • Κορδόνια – Φούντες Διαδρόμων
      • Κορώνες Γάμου – Στέφανα
      • Κουτιά
      • Κουτί Αποκέρων
      • Κουτί Εγκαινίων
      • Κουτί Προηγιασμένης
      • Κουτί Φιλοπτώχων
      • Κρεμάστρα Λαμπάδων
      • Λάβαρα
      • Λαμπαδοθήκη
      • Λειψανοθήκες
      • Λόγχες-Λαβίδες
      • Μάκτρα
      • Μονόκερα
      • Μανικετόκουμπα – Ρολόγια
      • Μανουάλια
      • Μαξιλάρια Κεντημένα
      • Μπράτσα ψαλτών
      • Μπακράτσια
      • Μοναχικά Σχήματα
      • Μούσες/Σπόγγοι
      • Μυροδοχεία
    • Μ έως Ω
      • Μυρόστρα
      • Νάμα (Εκκλησιαστικός Οίνος)
      • Ντόλτσες Μνημοσύνου
      • Ντόλτσες Περιφοράς
      • Ομπρελοθήκη
      • Πατερίτσες – Μπαστούνια
      • Πεντάκερο
      • Πεντάφωτη Λυχνία
      • Πετσέτες
      • Πολυέλαιοι
      • Πολυθρόνα
      • Προσκυνητάρι
      • Ραντιστήρια
      • Ριπίδια
      • Σημαίες
      • Στασίδια
      • Σταυρός Αγιασμού
      • Σταυρός ευλογίας
      • Σταυρός Λαβάρων
      • Σταυρός με Βάση
      • Σταυροί Επιστήθιοι – Εγκόλπια
      • Σελιδοδείκτες Ευαγγελίου & Βιβλίου
      • Τετρακάνδηλο
      • Τραπέζια
      • Τρίκερο
      • Τρίφωτη Λυχνία
      • Φανάρια Περιφοράς / Ψαλτών
      • Χαλιά
      • Χερνιβόξεστο
      • Ψαλτήρια
  • Είδη σπιτιού
    • A έως Κ
      • Άγκιστρα καντηλιών
      • Βραχιόλια
      • Διάφορα Πουγκιά
      • Εικόνες
        • Ξύλινες
      • Καντήλες
        • Κανδήλες Επιτραπέζιες
        • Κανδήλες Κρεμαστές
    • Κ έως Ρ
      • Κομποσχοίνια
      • Κρεμαστά αυτοκινήτου
      • Πετσετάκι Αντιδώρου
      • Πορτοφόλια
      • Πουγκιά Αντιδώρου
      • Ποτήρια – Καντηλόκουπες
      • Ρεσώ
    • Σ έως Ω
      • Σπαθόλαδο
      • Σαπούνια
      • Σταυροί
      • Σταυρός Κονταριού
      • Σταυροί λαιμού
      • Σφραγίδες προσφόρου
      • Τάματα
      • Φαναράκια Διάφανα
      • Φελλοί
      • Φυλαχτά
  • Είδη μνημείου
    • Α έως Δ
      • Ανθοδοχεία
    • Ε έως Κ
      • Ηλεκτρικά κεριά
      • Θυμιατά μνημείων
      • Καντήλια μνημείων
      • Κορνίζες μνημείων
    • Λ έως Ω
      • Σταυροί μνημείων
  • Άρθρα
  • Για εμάς
  • Επισκευές
  • Καμπάνες
  • Επικοινωνία
00,00€

Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού

Karamanlis
Αυγ 5, 2021 Άρθρα 0 Comment
Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού | Εκκλησιαστικά Καραμανλής †

Ημερομηνία Εορτής: 06/08/2021

 

Κατά τη διήγηση των Ευαγγελιστών, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός πήρε από τους μαθητές τον Πέτρο (βλέπε 29 Ιουνίου), τον Ιωάννη (βλέπε 26 Σεπτεμβρίου) και τον Ιάκωβο (βλέπε 30 Απριλίου) και ανέβηκε στό όρος Θαβώρ για να προσευχηθεί. Όπως σημειώνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: «Eπήρε δε τρεις μόνους Aποστόλους, ως προκρίτους και υπερέχοντας. O μεν γαρ Πέτρος επροκρίθη, επειδή ηγάπα πολλά τον Xριστόν. O δε Iωάννης, επειδή ηγαπάτο από τον Xριστόν. O δε Iάκωβος, επειδή εδύνετο να πίη το ποτήριον του θανάτου, το οποίον και ο Kύριος έπιεν».

Οι τρεις μαθητές Του, όπως ήταν κουρασμένοι από τη δύσκολη ανάβαση στο Θαβώρ και ενώ κάθισαν να ξεκουραστούν, έπεσαν σε βαθύ ύπνο. Όταν, ξύπνησαν, αντίκρισαν απροσδόκητο και εξαίσιο θέαμα. Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, και τα φορέματα Του ήταν λευκά σαν το φως. Τον περιστοίχιζαν δε και συνομιλούσαν μαζί Του δυο άνδρες, ο Μωϋσής (βλέπε 4 Σεπτεμβρίου) και ο Ηλίας (βλέπε 20 Ιουλίου). Γράφει χαρακτηριστικά ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: «Έφερε δε εις το μέσον τους τον Mωυσήν και τον Ηλίαν, διά να διορθώση τας σφαλεράς υποψίας, οπού είχον οι πολλοί περί αυτού. Kαθότι, άλλοι μεν έλεγον τον Kύριον, πως είναι ο Ηλίας. Άλλοι δε, πως είναι ο Iερεμίας. Διά τούτο λοιπόν επαράστησεν εις το Θαβώρ τους πρώτους και κορυφαίους Προφήτας, διά να γνωρίσουν οι μαθηταί, και διά των μαθητών όλοι οι άνθρωποι, πόση διαφορά είναι αναμεταξύ του Xριστού, και των Προφητών. O μεν γαρ Xριστός, είναι Δεσπότης. Oι δε Προφήται, είναι δούλοι. Kαι ίνα μάθουν, ότι ο Kύριος έχει την εξουσίαν του θανάτου και της ζωής. Διά τούτο, από μεν τους αποθαμένους, έφερε τον Mωυσήν. Aπό δε τους ζωντανούς, έφερε τον Ηλίαν».

Αφού οι μαθητές συνήλθαν κάπως από την έκπληξη, ο πάντα ενθουσιώδης, Πέτρος, θέλοντας να διατηρηθεί αυτή η αγία μέθη που προκαλούσε η ακτινοβολία του Κυρίου, ικετευτικά είπε να στήσουν τρεις σκηνές. Μια για τον Κύριο, μια για το Μωϋσή και μια για τον Ηλία. Πριν προλάβει, όμως, να τελειώσει τη φράση του, ήλθε σύννεφο που τους σκέπασε και μέσα απ’ αυτό ακούστηκε φωνή που έλεγε: «Οὗτος ἐστὶν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός· αὐτοῦ ἀκούετε» (Λουκά, θ’ 28-36). Δηλαδή, Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, που τον έστειλα για να σωθεί ο κόσμος. Αυτόν να ακούτε.

Οφείλουμε, λοιπόν, και εμείς όχι μόνο να Τον ακούμε, αλλά και να Τον υπακούμε. Σε οποιοδήποτε δρόμο μας φέρει, είμαστε υποχρεωμένοι να πειθαρχούμε.

Έθιμα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος

Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος, ως σπουδαία δεσποτική εορτή, αποτελεί εξαίρεση εθιμικά καθιερωμένης ιχθυοφαγίας, μέσα στην σύντομη αλλά αυστηρή νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.

Σε πολλούς τόπους πιστεύουν ότι την παραμονή το βράδυ, κάποια ώρα, ανοίγουν ξαφνικά οι ουρανοί και φαίνεται το «άγιο φως», σε όσους είχαν την υπομονή και την πίστη να ξαγρυπνήσουν. Ανήμερα δε, προσφέρουν στους ναούς τα πρώτα σταφύλια της χρονιάς, για να ευλογηθούν από τον ιερέα μετά την θεία λειτουργία, και να διανεμηθούν ως ευλογία στους πιστούς. Σε ορισμένους μάλιστα τόπους προσφέρουν στον ναό το πρώτο λάδι της χρονιάς, για να ευλογηθεί, ώστε η ευλογία να επεκταθεί και στην υπόλοιπη παραγωγή.

Πρόκειται για το αρχαίο έθιμο των απαρχών, της προσφοράς δηλαδή των πρώτων καρπών στον Θεό, μια μορφή αναίμακτης τελετουργικής θυσιαστικής προσφοράς, που πέρασε και στον χριστιανισμό. Ο λαϊκός άνθρωπος, προσκομίζοντας για ευλογία τις απαρχές των καρπών και των γεννημάτων του, αναθέτει ουσιαστικά την ελπίδα της επιβίωσής του στον Θεό, από τον οποίο ζητά ευλαβικά να συνεργήσει, για να επιτύχει η σοδειά, από την οποία εξαρτάται και η επιβίωση ολόκληρης της παραδοσιακής κοινότητας.

Ήδη στους Αποστολικούς Κανόνες επιτρέπεται η προσαγωγή στον ναό σταφυλιών, όχι όμως και άλλων οπωρικών, ενώ ο Θεόδωρος Βαλσαμών, ερμηνεύοντας τον Δ΄ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων, ερμηνεύει την εξαίρεση αυτή των σταφυλιών από το ότι το κρασί, που προέρχεται από αυτά, χρησιμοποιείται για την παρασκευή της θείας κοινωνίας.

Έτσι, τα ευλογημένα σταφύλια μοιράζονται και τρώγονται μαζί με το αντίδωρο στην Λέσβο, ενώ στον Μοσχοπόταμο της Πιερίας άφηναν το πρώτο τσαμπί του τρύγου σε κάποιο εικόνισμα του ναού, για να πάει καλά η σοδειά. Δεν πρέπει εξ άλλου να ξεχνούμε ότι στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος είναι αφιερωμένοι οι ναοί των μεγαλύτερων και επιβλητικότερων ελληνικών φρουρίων, γεγονός που δείχνει την σημασία, θρησκευτική και εθνικά αναγεννητική, που ο λαός μας ανέκαθεν έδινε στην μεγάλη αυτή εορτή. Και φυσικά, ως σπουδαία εορτή είναι και εθιμικά καθιερωμένη αργία, η παραβίαση της οποίας, από κάποιους ασεβείς και φιλάργυρους, επέφερε την άμεση θεϊκή τιμωρία, σύμφωνα με τις παραδόσεις του ελληνικού λαού, για παραδειγματισμό και των υπολοίπων.

 

 

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος βαρύς.
Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδυναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι.

Κοντάκιον
Ἦχος βαρύς. Αὐτόμελον.
Ἐπὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώθης, καὶ ὡς ἐχώρουν οἱ Μαθηταί σου τὴν δόξαν σου, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἐθεάσαντο, ἵνα ὅταν σε ἴδωσι σταυρούμενον, τὸ μὲν πάθος νοήσωσιν ἑκούσιον, τῷ δὲ κόσμῳ κηρύξωσιν, ὅτι σὺ ὑπάρχεις ἀληθῶς, τοῦ Πατρὸς τὸ ἀπαύγασμα.

 

Προσφορές

Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού
Το Ευαγγέλιο της Παρασκευής 6 Αυγούστου 2021Previous post
Το Ευαγγέλιο του Σαββάτου 7 Αυγούστου 2021Next post

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Όροι χρήσης
  • Τρόποι αποστολής
  • Τρόποι πληρωμής
  • Προσωπικά δεδομένα

ΕΠΙΛΟΓΕΣ

  • Αρχική
  • Για εμάς
  • Άρθρα
  • Επικοινωνία

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

  • Ο λογαριασμός μου
  • Το καλάθι μου
  • Η Wishlist μου

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • info@ekklisiastika-karamanlis.gr
  • Σπετσών 4, Καβάλα
    65302, Ελλάδα
  • Τηλέφωνο: 2510 222 610
facebook
ekklisiastika-karamanlis.gr
ekklisiastika-karamanlis.gr | Ευρωπαϊκή Ένωση | Greek
  • Ελληνικά